Team

Graag stellen wij ons voor, de JWB’ers. Een team dat voor het overgrote deel bestaat uit medewerkers met een vast contract. En daar zijn we trots op. Als het nodig is, vullen we het team aan met freelancers. Al met al een bont gezelschap, dat gezamenlijk in staat is (vrijwel) elke communicatieklus te klaren. Een team dat al lang samenwerkt en dat goed op elkaar is ingespeeld. Samen hebben we al van alles meegemaakt, en dat heeft ons alleen maar sterker gemaakt. En niet alleen onze persoonlijkheden ontwikkelden zich, ook de aard van de werkzaamheden verschoof de afgelopen jaren. Van offline naar online en de hele mix daartussen, en nu zijn we klaar voor de wereld van 3D en virtual reality. Laat maar komen die toekomst.


Corné Twaalfhoven
team captain met ambitie

Sinds december 2017 is Corné de nieuwe team captain van JWB. Hij heeft in zijn vorige leven ruimschoots zijn sporen verdiend in diverse sales/marketing functies en was toe aan een nieuwe stap in zijn carrière. Met een 100% vertrouwen in het JWB-team bouwt hij verder aan JWB. Goede interne en externe verhoudingen zijn wat hem betreft de basis voor een vruchtbare samenwerking. Hij wil scoren voor zijn klanten, meetbare resultaten bewerkstelligen die zorgen voor een positieve flow. Dat wil hij… maar dat kan hij ook. Succes bereik je namelijk door te doen waar je goed in bent, en dat is precies wat hij doet!


Ilona Franken
regelt de boel

Ilona kwam bij JWB nadat zij haar opleiding hbo communicatie had afgerond en paste zich direct aan aan het team en de sfeer. Ilona verstaat haar vak als geen ander. Ze begrijpt de soms verborgen vragen van de opdrachtgevers en doorziet wat er achter de schermen allemaal komt kijken voordat een opdracht tot een goed eind gebracht kan worden. Intern stuurt ze aan en jaagt ze op, en bovendien is ze het vriendelijke gezicht en aanspreekpunt voor een groot aantal van onze klanten. En dat kan ook niet anders, want ze is gewoon heel erg aardig! De dag voor een vakantie is ze niet te genieten, want dan moet alles af “sorry jongens, ik ben ongezellig…”. Inmiddels is Ilona moeder van Noa en Finn en werkt ze parttime.


Linda van den Berg
creatief brein met praktische inslag

Heeft ook inmiddels haar eerste JWB-lustrum alweer lang achter zich. Linda kwam bij ons nadat ze een langere periode in Australië had rondgetrokken en in Nederland een nieuwe start moest maken. Enigszins onzeker, omdat ze er al even uit was, nam ze haar plaats in onze creatieve studio in. Onnodig, want aan haar technische kennis ontbrak niets. Nauwgezet, snel én creatief! Linda ontwikkelde zich de afgelopen jaren steeds nadrukkelijker van vormgever naar conceptontwikkelaar. Verrassend komt ze nu van niets naar iets. Ze volgt de ontwikkelingen op het gebied van nieuwe media op de voet, maar laat het programmeren over aan haar collega’s.


Dan van de Wetering
maakt de mooiste ontwerpen

Dan heeft zijn sporen binnen de organisatie al ruimschoots verdiend. Hij ontwikkelt nieuwe uitdagende concepten, die schijnbaar vanzelf tot stand komen. Schijnbaar, want hij doet er veel voor om nieuwe technieken in zijn werk te kunnen integreren. Hij heeft duidelijk iets met techniek en kan letterlijk prachtige bruggen slaan tussen techniek en gebruikers. Concept en grafisch ontwerp staan onverkort aan de basis, maar in de uitwerking is steeds meer mogelijk. Animaties en motion graphics zijn bij hem in goede handen. Hij laat de 3D printer verrassende gimmicks printen en nu de Oculus Rift bestelt is, zal de eerste virtual reality uiting niet lang meer op zich laten wachten.


Tim Bijvank
weet alles van nieuwe media

Tim haalde een Master in Nieuwe Media en Digitale Cultuur en met die kennis kon JWB versterkt de toekomst tegemoet. Een win-win situatie. Tim deed ervaring op, JWB breidde haar kennis uit. Zijn functie is breed, van consultant/project manager tot trainer tijdens seminars. Tim volgt het vaknieuws op de voet (soms tot vervelens toe) en vertaalt het dagelijks voor zijn collega’s. Zijn kennis is dus zeer up-to-date, en dat is zeker handig als het gaat om het werken met databases met persoonsgegevens. Wet- en regelgeving op dat terrein is voor hem gesneden koek. En omdat hij veel deelt, leren wij allemaal de kansen en valkuilen in de nieuwe jungle op tijd te herkennen.


Ronald Vesterink
progammerende duizendpoot

Ook Ronald is alweer heel wat jaren bij de club. Van veel markten thuis. Naast praktische kennis, bracht hij ook organisatorische vaardigheden in. Als het gaat om online-projecten heeft hij ook regelmatig rechtstreeks contact met klanten. Hij weet als geen ander de weg in de online marketing software van Copernica en ook Google Analytics heeft nauwelijks meer geheimen voor hem. Hij meet de resultaten van campagnes en legt die vast. Want dat is uiteindelijk wat de winst is van de afgelopen jaren: bijna alles heeft een meetbaar effect. Bij Ronald is het glas altijd half vol en ‘gaat het altijd lukken’. En dat doet het vervolgens ook. Een natuurlijke rustgever dus met passie voor ons mooie vak.


Henriette Skov Birlø
zet puntjes op de i

Spreek uit: Henrièdde, want zij is Deens. Nou niet mis, wat die Denen kunnen op grafisch gebied. Of zou dat niet voor alle Denen gelden? Zij is in elk geval een aanwinst voor JWB. Gedreven door nauwkeurigheid… en dat is een prachtige eigenschap in de studio. Ze houdt zich bezig met DTP en (afgeleide) vormgeving, maar ook (en vooral) met content voor social media. En dat laatste niet alleen voor onze eigen kanalen, maar ook voor onze opdrachtgevers. En daar is ze echt goed in! Facebook, LinkedIn en Instagram zijn bij haar in goede handen. Voor het html-programmeren van templates draait ze trouwens ook haar hand niet om. Een goede collega, die in no-time vloeiend Nederlands heeft leren spreken en schrijven. Mange tak, Henriette (voor wie het Deens niet machtig is, dank je wel Henriette).


Veronique Vedder
van de cijfertjes

Véronique houdt zich achter de schermen bezig met de administratieve zaken rondom orderverwerking en personeel. Véronique verricht haar werkzaamheden vanuit een eigen kantoortje; haar ‘winkeltje…’. Gelukkig wel een winkel met aardig personeel en altijd een luisterend oor. De winkel is niet dagelijks geopend, want Véronique werkt alleen op maandag, dinsdag en donderdag. De overige dagen zorgt ze voor man en kinderen, twee mooie dochtertjes!


Jan Willem en Ineke Bijvank

20 Jaar lang waren Jan Willem en Ineke Bijvank, de drijvende kracht achter JWB, het bureau dat zij samen in 1997 hebben opgericht. Sinds in december 2017 het bureau is overgedragen aan Corné Twaalfhoven, vormen zij samen een op de achtergrond opererende back-up voor het team. Ineke houdt zich daarnaast nog steeds bezig met het schrijven en redigeren van teksten.